Moto Adventure Siberia

Olvassátok el nálunk is Tibi blogját, melyet változatlan formában veszünk át:

 

"2015.05.08. Még itthon

Ez az első blog, vagy hívhatjuk 0-ik blognak is. Igazából ezt nem terveztem, hogy kellene írnom, de a körülmények úgy adódtak, hogy elengedhetetlennek tartom leírni az indulás előtti izgalmas eseményeket.
Volt egy előre tervezett futómű, motorátvizsgálás stb., Balatonbogláron a Full-Gas Kft-nél.

Reggel el is indultam, hogy időben odaérjek. Ahogy megyek ki az udvarból rálépek a fékre és a hátsólámpám hátuljából a rezgés hatására kitört érintkező hozzáért a vázhoz és rövidzárlatot okozott. A teljes műszerfal elsötétült. Gondoltam most ezzel nem kezdek foglalkozni, mert nem fogok odaérni, úgyhogy majd ott megoldjuk a problémát. Elmentem Kb 60-70 Km-t és egyszer csak a motort elhagyta az erő. Ahogy lenéztem, láttam, hogy a termosztáttól ömlik a víz. Azonnal leálltam és láttam, hogy a termosztát szabadon fityeg. Ezt az út szélén nem tudtam visszaszerelni, így összeraktam termosztát nélkül és egy kedves motoros hozott nekem vizet amivel feltöltöttem a rendszert. Ó mondom ez simán ment. Megpróbálom indítani, de a motor nem indul. Gondoltam a kaland kezdődik. Gyertya ki, szikra OK. Üzemanyag cső ki, de minden OK motor meg sem nyekken. Hívom a szervizt, ecsetelem a problémát, de mondták, hogy így nem tudnak többet, be kellene vinni a motort. Sikerült szereznem egy mikrobuszt aki egy óra múlva már meg is érkezett és a motort, velem együtt Balatonboglárra szállította. A szervizben még viccelődtünk is, hogy hogyan akarok elindulni Szibériába, amikor 150Km megtétele is nehézségekbe ütközik.
Hamar kiderült, hogy víz került a hengerfejbe. Ugyanis elfolyt a víz, felmelegedett a motor, és normál esetben be kapcsolt volna a vízhőfok visszajelző lámpa, de mivel a korábbi rövidzárlat ezt kiütötte, már csak azt tapasztaltam, hogy a motor leáll.
Nahát ez is jól indul gondoltam. A fiúk erejük felett mindent megtettek, hogy üzembe állítsák a vasat. Új hengerfej tömítés, hengerfej síkköszörülés egyéb apróságok és már indulhatok is.
A motor elvileg jó. Igen ám, de az üzemi hőfokról történő hűléskoregy bizonyos hőmérséklet tartományban nem mindig indul el. Van hogy egymás után többször is indul, majd leáll, majd 3-4 alkalommal nem indul. Épp beszéltük, hogy ez a legrosszabb hiba. Inkább ne indulna soha, akkor könnyebb lenne megtalálni. Napokon keresztül próbáltunk valamiféle rendszert találni abban, hogy mikor indul és mikor nem. Nem volt rendszer. Mivel ekkorra már hidegen is csinálta. Kizárásos alapon már minden alkatrész meghibásodását kizártuk, újból beállítottuk a szelephézagokat, de a probléma ugyanaz. Indulásig még kettő nap, és a motor nem indul. Nahát ez fantasztikus. Már azon kezdtem gondolkodni, hogy milyen másik motorra tudnám áttenni a dobozaimat, de a Full-Gas profi szerelőcsapata keményen erejük felett dolgozott azon, hogy útnak tudjanak indítani. Tudták, hogy egy ilyen útnak egyedül nekivágni bizonytalan motorral nem lehet és mindent megtettek annak érdekében, hogy az egy év alatt a tervezésbe fektetett munka és a már fizikailag beinvesztált pénz ne menjen füstbe.


Előálltak egy ötlettel, hogy szedjük szét a hengerfejet még egyszer, mert a dekompresszor is kaphatott hőt és lehet, hogy az okozza a galibát. Szétszedtük, kicseréltük azt a vezérműtengelyt, amelyiken a dekompresszor volt és láss csodát, a motor indul. 10-ből 10-szer. Nem tudok elégszer köszönetet mondani nekik.

További köszönet jár nekik azért, hogy ez az idő alatt úgy kezeltek mint egy családtagot, mint egy kollégát, holott én nem vagyok motorszerelő, viszont ez idő alatt úgy éreztem, mintha a csapat részese lennék.Rengeteget tanultam. A lényeg az, hogy a motor jár, stabilan és magabiztosan, bár még ne kiabáljam el, mert még csak 150 Km-t mentem azóta, de úgy érzem, hogy a motor jó.
Köszönöm Full-Gas. Nagyra értékelem azt az odaadást és törődést amit irányomba mutattak.
Most már csak bepakolok és 2015.05.09-én 13:00-kor indulás. A kötelező hiba megvolt, úgyhogy mostantól már csak az út szépségére kell összpontosítanom. (Csak pozitívan!!!)"

Nagyon drukkolunk, sok sikert és várjuk a további beszámolókat!